Standardy szkoły promującej zdrowieSzkoła promująca zdrowie dąży do osiągania celów i realizuje zadania określone w podstawach programowych kształcenia ogólnego i innych obowiązujących aktach prawnych i ponadto:
|
- Wyznaczają główne kierunki pracy (cechy) SzPZ. Opisują one jej model oraz specyfikę wyróżniającą te szkoły od innych, które nie podjęły się tworzenia SzPZ.
- Stanowią punkt wyjścia do programowania ewaluacji SzPZ, czyli sprawdzania, w jakim stopniu szkoła zbliża się do poziomu, który można by uznać za „idealny”.
Plan działań w ramach Szkoły Promującej Zdrowie w roku szkolnym 2020/2021
W skład Szkolnego zespołu ds. promocji zdrowia wchodzą: pani Dyrektor, wszyscy nauczyciele i pracownicy szkoły, uczniowie i rodzice
Przez cały rok szkolny będą podejmowane działania promujące zdrowy styl życia:
- Pogadanki na temat zdrowego trybu życia
- Zawody międzyklasowe w różnych dyscyplinach sportowych w ramach promowania aktywnego trybu życia, zasad fair-play
- Zaangażowanie uczniów w proces zdobywania wiedzy i nabywania nowych umiejętności poprzez zajęcia z metod i technik uczenia się
- Dzień zdrowej żywności – konkurs międzyklasowy
- Nowe dyscypliny sportowe – prezentacja na wf
- Alternatywne sposoby spędzania wolnego czasu
- „Wiem, co jem” – zajęcia na godzinie wychowawczej
- „Używkom mówię nie” – prezentacja dla młodzieży
Plan będzie modyfikowany na bieżąco i uzupełniany o nowe pomysły w zależności od możliwości szkoły, sytuacji epidemiologicznej i zaangażowania uczniów.
PLAN DZIAŁAŃ NA ROK SZKOLNY 2019/2020
AUTOEWALUACJA DZIAŁAŃ W SZKOLE PROMUJĄCEJ ZDROWIE
W roku szkolnym 2018/2019 przeprowadziliśmy autoewaluację celem sprawdzenia, w jakim stopniu nasza szkoła osiąga cele określone w polskiej koncepcji SzPZ. Uzyskane dane posłużą nam do planowania dalszych działań dla rozwoju SzPZ, wyboru kolejnych problemów priorytetowych. Metody i techniki badawcze:
- Obserwacja
- Analiza dokumentacji
- Wywiady
- Badania ankietowe uczniów, nauczycieli, rodziców, pracowników niepedagogicznych
Raport z badań prezentacja szpz 13-04-2019.pptx